Extra kärlek

valentine_top2

valentine_top

 

Med blommor på köpet

Alla hjärtans dag är ett bra tillfälle att visa lite extra uppskattning till någon man gillar.
Men hur förmedlar man ett kärleksbudskap genom att köpa en eltandborste?
Background fick i uppdrag att ta fram idé, kampanjbudskap och material för kampanjen. ”Lite kärlek på köpet” blev devisen med idén att få med en bukett blommor vid köp av några utvalda Philips-produkter. Buketten skickades sen direkt hem till valfri person.

Kampanjen rullade under en månads tid med start på alla hjärtans dag i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Background producerade allt från grafisk identitet och kampanjlogotyp till annonser, banners och butiksmaterial på samtliga språk.
Philips blev så nöjda med både genomförande och utfall från kampanjen att de valde att även genomföra en något uppdaterad kampanj efterföljande år.

Philips är ett världsledande företag inom hälsovård, konsumentprodukter och belysning. Background producerar material för varumärken och produkter som Senseo, Saeco, Airfloss och Avent både för tryckta broschyrer, POS, annonser och web-banners.



logo_philips