Kundcase
Vissla – Sveriges snabbast växande dejtingapp
Kunden
Efter fyra år av dejting och test av olika appar gav Caroline till slut upp och ställde sig frågan om det verkligen inte finns något bättre sätt. Efter en utvärdering insåg hon snart att det saknades en tjänst som var anpassad till användarna och som skiljer på vänner, kärlek och korta romanser. Finns det ingen bra app så får man utveckla en själv, tänkte hon och satte igång.Bakgrund
Idag är Vissla Sveriges snabbast växande dejtingapp och med över 1 miljon dejtande svenskar finns det en stor marknad. Men Carolines planer stannar inte där. Online betyder skalbarhet och med siktet inställt på nya regioner med målet att bli världens bästa dejtingapp behövs mer finansiering.
Lösning
Background fick förtroendet att hjälpa Vissla med materialet till de viktiga presentationerna för finansiärer och investerare. Tydlighet, varumärke och marknadspotential kombinerades med lekfullhet och en stor portion charm.
Resultat
Arbetet resulterade i en presentation i Powerpoint med en tydlig struktur och story. Som komplement till presentationen gjordes även handouts med den viktigaste informationen sammanfattad, som kan delas ut efter presentationen eller skickas som en PDF. Allt material gjordes både på Svenska och Engelska.